”YOUNG GUNS”…
- er et begreb som er blevet til daglig tale i Varde Cykelklub.

Hvad er Young Guns? Projekt ”Young Guns” startede i 2011, og er et socialt samlingssted med Varde Cykelklubs unge cykelryttere som omdrejningspunktet. Konceptet er modnet og er blevet tilpasset henover de tidligere sæsoner, sådan at projektet i dag primært handler om at fastholde interessen til cykelsporten hos de unge mennesker, og skabe sociale relationer på tværs i gruppen, både inde i og udenfor klubbens aktiviteter.

Hvem er Young Guns? Young Guns-gruppen er tiltænkt aldersgruppen U17 – U23. Og selvom gruppen i dag udelukkende består af drenge og unge mænd, så er projektet ikke kønsbestemt. Varde Cykelklub har en stor B&U afdeling med mange friske piger, som forhåbentlig en dag vil springe ind i truppen, og forbedre træningsmiljøet yderligere.

Projektet lægger stor vægt på de unges interesse i og omkring cykelløb, og det afspejler sig i vores aktiviteter. Vi bestræber os på at skabe et sammenhold i truppen, som giver motivation og lyst til at cykeltræne og køre cykelløb.

Hvad laver vi? Vores aktiviteter spreder sig over mange forskellige områder – fra træningsture rundt om i DK til indædt paintball fight i skoven - fra grillaften til inspirationsdage med kendte og spændende personligheder. Men det er sammenholdet og trivslen i truppen, som er fællesnævneren for alle vores aktiviteter, og det starter under den fælles klubtræning.

Hvor skal vi hen? Først og fremmest skal vi have det sjovt. Derfor er det de unge menneskers ansvar at støtte hinanden til træning og når vi rejser ud sammen til cykelløb. Vi er alle sammen forskellige, men ikke mere end vi alle sammen skal kunne trives i truppen.