DM i mountainbike - UDSAT

14-12-2020

Som det nok er bekendt, så har Varde Cykelklub fået tildelt værtsskabet for DM i Mountainbike i 2021 i Blåbjerg. Vi har arbejdet med forskellige planer for nyt startområde, samt en kortere og mere kompakt rute med stor fokus på bl.a. Rævebjerget og den nordlige del af plantagen.

I forbindelse med vores breefingsmøde med Naturstyrelsen om muligheder og tilladelser, så bliver vi, for en måned siden opmærksom på, at der den kommende tid pågår store anlægsprojekter med “Baltic Pipe” i netop det “flade” område, som vi skal anvende til DM arrangementet.
Naturstyrelsen oplyste også at de havde oplysninger om at hele projektet var presset på tidsplanen. Derfor ville det i værste fald slet ikke være muligt at anvende området, som vi har planlagt – og i bedste fald, så ville det hele ligge i sand, da det har være opgravet.

Vi har derfor i samråd med DCU Mountainbike udvalget aftalt, at vi er kandidat til DM 2023 i stedet – der er allerede indgået aftale om DM i 2022, så denne løsning passer bedst ind i vores planlægning. Varde Cykelklub indtræder derfor igen som MTB Liga arrangør i 2021 og 2022. Disse løb afvikles i Sdr. Plantage, som vanligt.

Ole Klemmensen
fmd. MTB Udvalget