Træning på gravel i Varde Cykelklub

Alle træningstider for klubbens hold kan ses på denne oversigt > Den komplette oversigt over træningstider i Varde Cykelklub

Vil du prøve at træne med os? Hvis du har lyst til at deltage i træningen i Varde Cykelklub, så skal du blot møde op ved klubhuset, Håndværkervej 10, 6800 Varde - og give dig til kende overfor de ryttere som er mødt frem.
Så hjælper de dig med at finde de rigtige hold, og skabe kontakt med holdkaptejnerne. Som udgangspunkt er man velkommen til at deltage i træningen 3 gange før det forventes at man tegner medlemsskab af klubben.

Generelt for alle gravel hold/grupper:  Det kan ikke undgås, at der sker defekter når der køres gravel. Derfor er det vigtigt, at man altid møder op med en cykel der er klar til den pågældende træning.
Klubkammeraterne er som oftest klar til at give en hjælpende hånd, hvis uheldet skulle være ude – men husk selv at medbringe værktøj mm til turen. Uanset hvilket hold man kører på, så kører man altid sammen ud og sammen hjem.

Mere informaption  eller spørgsmål: Se trænerne for de forskellige hold under kontaktinfo, og skriv gerne til dem hvis du har spørgsmål > https://vardecykelklub.dk/contacts

Træning på gravel med Varde Cykelklub:

Klubben organiserer sin træning via den private Facebook gruppen Varde Cykelklub Gravel, C Hold  (https://www.facebook.com/groups/1581611952573806).
At gruppen er privat betyder at du skal ansøge medlemsskab og afvente godkendelse af en af "hold kaptejnerne" - du behøver ikke være medlem af klubben ved opstart, da vi tilbyder 3 prøvegange inden vi forventer at du melder dig ind i klubben.

Du kan også følge den åbne facebok gruppe Varde Cykelklub - Gravel for alle som alle kan tilgå, og her deles også klubture m.v. fra tid til anden, men den organiserede træning foregår via den før omtalte gruppe.

Hvad er gravel cykling i Varde Cykelklub?
Det er grundlæggende cykling der foregår på ikke brolagte veje og i Danmark er det markveje, stier og skove som benyttes. Naturoplevelser er en helt central del af at cykle og den perfekte måde at slappe af på og nyde naturen uden forstyrrelser fra den pulserende trafik er på en gravel cykel. Vi supplerer de gode oplevelser med træning og godt socialt fællesskab. Det gælder ikke altid om at komme hurtigst muligt frem, men om at få en rigtig god tur og oplevelse.

SKAL jeg køre på en Gravel cykel?
Nej, det skal man ikke i første omgang. Hvis man ikke ved om Gravel cykling er noget for en, kan man starte op på en mountainbike. Man kan også vælge at bygge den om, så den har lidt smallere dæk - måske en stiv forgaffel og så et gedebukkestyr og STI greb på. Men udgiklingen indenfor design af gravel cykler har taget nogle store skridt frem de seneste år, og det bedste oplevelse med denne form for cykling opnår man helt klart med en rigtig gravel cykel.